Dutch Baby Pizza

nevtelen-5.jpg

nevtelen-4.jpg

A Dutch Baby egy a palacsinta tésztához hasonlító, könnyű, légies tészta. Lehet sósan és édesen is készíteni. Én most egy pizzásat hoztam.

Nekem nagy mértékben tejfehérje érzékenységem van, így kerülöm a tejtermékeket, tejből általában zabtejet szoktam venni. Sajtokból pedig növényi sajtokat szoktam enni. Szerencsére van már több féle ízű és állagú, az egyik kedvencem a mozzarellás, itt is azt használtam. De bármivel működik.

Hozzávalók 2 főre:


- 80 g finomliszt
- 170 ml sima tej vagy növényi tej
- 70 g sajt vagy több, bármilyen lehet
- 3 tojás
- só, zöldfűszerek - pl: rozmaring, oregánó, bazsalikom, kakukkfű
- kb 10 g vaj


A tetejére:

- pizzakrém - bolti
- szalámi vagy sonka
- sajt
- olívabogyó
- friss bazsalikom levél, ha nincs akkor lehet szárított is vagy ha van akkor rukkola stb. ízlés szerint bármi

 

Elkészítése:

Előmelegítjük a sütőt 220 fokra.

A lisztet a tejjel és tojással, a lereszelt sajttal, sóval és a zöldfűszerekkel csomómentesre keverjük.

Egy serpenyőben vagy wokban felmelegítjük a vajat, egyenletesen eloszlatjuk benne, hogy mindenhová jusson. A kikevert tésztát beleöntjük, majd ezt az egészet az előmelegített sütőben kb 18 percig sütjük, vigyázzunk, nehogy megégjen. Gyönyörűen felfog kúszni a tészta a serpenyő falán.

Ha megsült akkor, kivesszük egy tányérra, megkenjük a pizzakrémmel, rátesszük a szalámit vagy sonkát, megszórjuk a reszelt sajttal, a félbe vágott olívabogyóval és a friss bazsalikom levelet is rátesszük.

A levelekre én még locsoltam egy kis olívaolajat is.

És kész is van, tökéletes vacsi ötletnek, vagy ha átjönnek a barátok, gyorsan összelehet dobni és szerintem senki sem fog panaszkodni :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldpeszto.blog.hu/api/trackback/id/tr7016598664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

@gitta_km instagram oldal

https://www.instagram.com/gittaa_km/?hl=hu

süti beállítások módosítása