Bilbó 111. születésnapi tortája

torta2.jpg

Robi - a férjem- most lett 33. éves és megsütöttem neki A Gyűrűk Ura – A Gyűrű Szövetsége című filmből jól ismert, Zsákos Bilbó 111. születésnapjára készült tortát.
Jobban sikerült egyébként mint vártam. Kicsit féltem tőle, hogy nehogy elrontsam - jött a család meg minden - de szerencsére finom és szerintem szép is lett. Többet főzök egyébként mint sütök, ebben határozottan fejlődnöm kell még :)


Ehhez a tortához lehetőség szerint egy kisebb és egy nagyobb torta forma fog kellene.


A tésztához:


- 6 tojás
- 150 g porcukor
- 100 g liszt
- 2 ek őrölt vagy tört mandula
- 1 citrom reszelt héja


A töltelékhez:


- 1 kg eper
- 500 ml Hulala
- 4 ek porcukor


A külső mázhoz:


- 1 csomag habcsók vagy habpor alappor


Díszítéshez:


- olyan gyümölcs amilyet csak szeretnél, én kétféle ribizlit, áfonyát, epret és bazsalikom levelet használtam

torta1.jpg

Elkészítés:


A sütőt előmelegítjük 180 fokra.


A tésztához külön kell választani a 6 tojást. A tojássárgájához hozzáadjuk a porcukrot, a reszelt citromhéjat, a lisztet és a mandulaőrleményt és ezeket összekeverjük. A tojásfehérjét pedig kemény habbá felverjük és óvatos mozdulatokkal belefogatjuk a tésztába.


Ezt a tésztát ketté választjuk és öntünk belőle a kisebb és nagyobb tortaformába is.


Megjegyzés: Itt nekem sajnos nem jött fel elég magasra a két piskóta, úgyhogy csináltam belőle még egy adagot.


A torta töltelékhez az epreket megmossuk, majd lehetőleg kisebb kockákra vágjuk.
A Hulala tejszínt géppel felverjük, majd beleforgatjuk az epreket és a porcukrot is.


A piskótákat ketté vágjuk és megtöltjük jó sok töltelékkel, majd a nagyobb piskótára helyezzük a kisebbet.


A mázat az alappor hátoldalán lévő utasítások szerint elkészítjük.És alaposan bekenjünk vele a tortánkat. De akár naked-re is meghagyhatod.
Ha kész akkor pihentetjük a hűtőben, lehetőleg egy éjszakát.
Reggel pedig feltudjuk díszíteni.


A kissé citromos és mandulás piskóta, a friss hideg tejszínes eperrel igazán frissítő tortává varázsolja.
Nekünk nagyon bejött :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldpeszto.blog.hu/api/trackback/id/tr7716625478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

@gitta_km instagram oldal

https://www.instagram.com/gittaa_km/?hl=hu

süti beállítások módosítása